13-09-2014 09:00 Alliance E2 Rood-Wit E1 1-0

Meer verdiend maar niet gekregen

Deze zaterdag weer vroeg verzamelen voor een uitwedstrijd. De 1e competitiewedstrijd brengt ons naar Roosendaal waar Alliance de tegenstander zal zijn. Na de warming up staan we aan de aftrap. We beginnen best goed de bal wordt goed rond gespeeld. De eerste kans is echter voor Alliance en word van dichtbij overgeschoten. Even later wordt Dylan de diepte ingestuurd en loop alleen op de keeper af, op het moment dat hij wil schieten wordt hij vanachter onderuit gehaald door een tegenstander. Waar in het hedendaagse profvoetbal elke scheidrechter gefloten zou hebben voor een penalty gevolgd door een kaart, werd hier tot ieders verbazing een keepersbal gegeven. Het is bekend dat er in het pupillenvoetbal niet snel een penalty gegeven word, maar dat het hier de enigste juiste beslissing geweest zou zijn, zag zelfs Stevie Wonder. Verbaasd en enigszins beduusd spelen onze spelers verder. Het spel wordt rommeliger en duels fysieker. De laatste minuten voor het rustsignaal tikken weg. En waar we zelf al hadden moeten scoren, scoort Alliance op slag voor rust de 1-0. In de rust proberen we de jongens ervan te overtuigen dat het niet alleen de niet gekregen penalty is waardoor we achter staan en dat we niet hoeven te verliezen. Na de rust weer een rommelig spelbeeld we lopen totaal uit positie. Duels worden feller, maar onze jongens geven zich niet gewonnen en blijven strijd leveren. Alliance is een aantal keer dicht bij een 2e goal, maar Dennis weet met uitstekend keeperswerk een 2e treffer te voorkomen en zorgt er zo voor dat de wedstrijd nog niet gespeeld is. Tom is tot 2 keer toe dicht bij een treffer maar ziet zijn inzet beide keren langs de verkeerde kant van de paal gaan. We zetten druk en er volgen een aantal corners. Achterin moeten we alert blijven voor de counter. De minuten tikken weg. Tim gaat op avontuur en zoals wel vaker, loopt hij te lang met de bal, hij passeert 1, 2 man, wordt tijdens zijn actie een paar keer getackeld, maar blijft op de been tot de 3e tackel hem velt. Scheidsrechter fluit en een geeft nu wel een terechte strafschop. Terecht in ieders ogen behalve volgens een leiders/trainers van de tegenpartij. Volgens hem is het slechts een vrije trap en de scheids wijzigt zijn oordeel en geeft een vrije trap. Uitermate rare beslissing, zeker wetende dat het om pupillenvoetbal gaat met kinderen van rond de 10 jaar. De vrije trap wordt door Tim over de muur gekruld, maar z'n schot is te zwak en wordt door de keeper gepakt. Een paar minuten later wordt er afgefloten en komt er een eind aan deze iets wat rare wedstrijd. Een wedstrijd waarin de scheids waarschijnlijk onbewust een hoofdrol heeft gespeeld en waar puntendeling terecht was geweest. Een punt wat we niet hebben gekregen net zoals 2 terechte strafschoppen. Opgeven kunnen we het veld verlaten we hebben onze best er voor gedaan. De volgende wedstrijd staat weer op het program. Thuis tegen Hoeven, een iets later tijdstip waardoor uitgeslapen aan we kunnen beginnen.
Door: Antoine Verlaar , 15-09-2014 00:00