12-04-2015 13:00 Unitas'30 E3 Rood-Wit E1 4-1

Voorwedstrijd

Vandaag spelen we onze eerste voorwedstrijd van dit seizoen en zal Unitas'30 onze tegenstander zijn. Voor sommige jongens zal dit hun laatste voorwedstrijd zijn, omdat zij volgend seizoen zullen doorstromen naar de D-pupillen. Het affiche is mooi ons eigen Rood-Wit is koploper in de 3e klasse op de voet gevolgd door de ploeg uit de Leur, het weer is voortreffelijk en het sportpark is een van de mooiste uit de regio, waar andere verenigingen alles uit de kast moeten halen om überhaupt 1 kunstgrasveld te bemachtigen, lijkt het erop of er sportpark De Lage Banken gewoon kunstgras gezaaid wordt en uit zichzelf groeit. Kortom alle ingrediënten zijn aanwezig voor een mooie voetbalmiddag. Tijdens het omkleden bespreken we de wedstrijd en geven we aan dat een positieve uitslag ook doorwerkt en stimulerend is voor onze jongens van het 1e. Hierna de warming up en tijdens de warming up worden we vriendelijk welkom geheten door de gastheer van Unitas. Na de warming up wordt er gefloten voor de aftrap. We missen vandaag Rick en hebben dus maar 1 wissel. Het spel golft wat op en neer, maar het is duidelijk dat de Leurse formatie sterker is als de onze. Bij ons wordt er zoals zo vaak, te lang met de bal gelopen of zijn er door een te slechte aansluiting nauwelijks afspeelmogelijkheden. De jongens van Unitas spelen de bal beter rond en zijn bij balverlies gelijk fel en zit men er kort op om de bal terug te veroveren. De ploeg komt dan ook op een verdiende voorsprong. Halverwege de 1e helft komt Dylan samen met Milan ongelukkig ten val, Milan kan de wedstrijd vervolgen, maar voor Dylan is het einde wedstrijd, hij heeft te veel last en pijn van zijn arm. Even later komt ook Zane in aanraking met het Leurse kunstgras, hij komt verkeerd terecht en heeft last van schouder en rug. Nadat zijn tranen en de zwarte kunstgrasbolletjes van zijn gezicht zijn gewreven vervolgd hij gelukkig de wedstrijd. Gedurende de 1e helft vragen er meerdere spelers om een wissel, maar dat kunnen we niet. Het warme weer en vrij hoog baltempo, vraagt veel van onze manschappen. Gelukkig geeft het fluitsignaal van de jeugdige scheidsrechter Koen uitkomst. We kunnen even op adem komen. Na overleg met de tegenstander kunnen we de 2e helft gebruik maken van een meegereisde supporter. Zo maakt Jacco zijn debuut in het mooie Rood Wit tenue. Ook hij merkt gedurende de 2e helft dat de geel-zwarte formatie een sterk collectief is. Met de inbreng van Jacco kunnen we wisselen en krijgen onze spelers wat meer lucht, we komen een paar keer gevaarlijk in het doelgebied en er hangt een goal in de lucht. Waar er aangevallen wordt moet er ook verdedigd worden, Zane en Miko komen een aantal keren tegen een overtal aan Leurse spelers te staan en gelukkig is Dennis weer in goede vorm en weet hij met een paar uitstekende reddingen erger te voorkomen. Jacco scoort nog de verdiende eretreffer en bekroont zijn debuut voor Rood Wit met een goal. Na het laatste fluitsignaal staat er een 4-1 score op het bord, een verdiende overwinning voor de pupillen van Unitas, die een maatje te groot bleken. Na afloop worden de jongens getrakteerd op frietjes en een welverdiend sportdrankje. Hierna mogen ze aan de hand van de grote mannen als mascotte het veld op. Na 90 minuten voetbal van beide hoofdmachten is de 4-1 score van eerder deze middag gelijk getrokken. De mannen van Rood Wit hebben met een nog groter krachtverschil Unitas aan de kant gezet en door de 3-0 overwinning hun koppositie versterkt. Na een klein feestje in de kantine komt er een einde aan deze leuke middag. Dank voor de gastvrijheid van Unitas en voor de sportiviteit v/d leiders/trainers van E3. Jacco bedankt voor jouw inzet als gastspeler. Na deze mooie zondag krijgen we maandag een vervelend berichtje. Na een bezoek aan het ziekenhuis blijkt Dylans arm toch gebroken/gescheurd te zijn en deze wordt in de gips gezet. We zullen het de resterende competitiewedstrijden zonder zijn inbreng moeten doen, gelukkig is hij wel tijdig uit het gips voor het U10 tournament.
Door: Antoine Verlaar , 16-04-2015 00:00