Rood-Wit 6

26-04-2015 10:00 Rood-Wit 6 Internos 8 Zundert, M.P. van 6-3

De eerste punten van het seizoen

Het zat er uiteindelijk er aan te komen betreft de laatste wedstrijden dat het steeds beter ging maar het geluk lag maar steeds niet bij het 6e van Rood-Wit.
Een derby tegen Internos geeft altijd een gespannen sfeer ook deze wedstrijd maar wel het gevoel bij de jongens dat er punten te halen waren en dat merkte je al aan het begin van de wedstrijd er was al een goede sfeer onder elkaar bij het intrappen voor de wedstrijd.
Er kon geen beter begin zijn van de wedstrijd al in de 3e min. scoorde David Boeren met een mooi afstand schot de 1-0 en in de 10e min weer een mooie aanval en ook weer met een afstand schot (Lob) en jawel van onze Werner de Bont die de keeper van Internos hier mee verraste en scoorde de 2-0 hierna kon het niet meer kapot bij Rood-Wit met diverse mooie kansen om het scoren te vergroten maar helaas het lukte dit niet en dan krijgt natuurlijk de tegen stander de bekende kansen maar door een paar schitterde reddingen van onze keeper Kevin Heeren konden we met 2-0 de rust in gaan.
In de 55e min en mooi opgezette aanval van Rood-Wit en Martijn Broeren scoort de 3-0 ( had al een paar mooie kansen gehad) hier na scoorde internos toch de 3-1 na een klein foutje in de verdediging maar hierna kwam onze Ricardo opgang na diverse kansen gehad te hebben lukte het in de 60e min. met een fraai doelpunt de 4-1 te scoren en ook in de 70 min scoorde hij de 5-1 hierna werd het helaas een beetje onsportief van beide kanten met wat kleine opstootjes wat ook aan beide kanten een terechte gele kaart opleverde aan enkele spelers en dan ja de bekende omkeer in de wedstrijd dat een tegenstander hier gebruik van maakt maar ook door enkele kleine foutjes in de verdediging en een klein foutje van onze keeper die gewoon een voortreffende wedstrijd keepte en dan maakt Internos toch nog de 5-1 en 5-2 en schrik niet de 5-3 maar RW blijft er in geloven en pakt toch het goede spel weer op en op de valreep maakt na en fraaie solo Ricardo v.d.Zande de eindstand 6-3 dit was een terechte overwinning ook namens Internos.
Nogmaals Rood-Wit 6 proficiat namens de leider Ad Kas en dit geeft toch weer hoop voor het volgende seizoen ook gezien dat er toch weer verschillinde spelers zich aangemeld hebben die vertrouwen hebben in een elftal zoals het 6e, hopen dat we dit met zijn alle in het volgend seizoen om kunnen zetten in een goed resultaat en dat we er weer een gezellig maar zeker een sportief en blessure vrij voetbal seizoen van mogen maken.
Maar we hebben nog een derby te gaan en wel tegen Sprundel hopen dat we deze wedstrijd ook met een goed resultaat af kunnen sluiten.

Door: Ad Kas , 26-04-2015 00:00