28-03-2015 08:45 Klundert E1 Rood-Wit E1 2-1

Zeker meer verdiend

Op een belachelijk vroeg tijdstip verzamelen we voor een uitwedstrijd tegen Klundert. De afgelopen wedstrijden waren niet bijster sterk en werden er op Heikese bodem 2 thuiswedstrijden verloren. Vandaag zal dus de omkeer moeten komen, alleen zal dit wel een lastige opgave worden. Klundert is de ongeslagen koploper en in de thuiswedstrijd konden we ook geen potten breken. Door een geëxplodeerde shampoofles arriveren we iets later als gepland op Sportpark Molenvliet. Het sportpark waar nog niet zo lang geleden een trainer uit onze gemeente het veld moest ruimen vanwege tegenvallende prestaties v/d hoofdmacht. ook een club waar ik als speler met gemengde gevoelens naar terug kijk, Jaren gelden konden we in een thuiswedstrijd kampioen worden, het ideaal plaatje, maar helaas werd een belangrijke strafschop door onze nr. 14 niet verzilverd en moesten we destijds het kampioenschap even uit stellen. Van het team van toen staan er vandaag een 4-tal nazaten op het veld. De wedstrijd begint en Klundert start sterk, maar binnen een vijftal minuten nemen onze Rood-Witjes het heft in handen. Echter uit een wel heel gemakkelijk gegeven vrije trap valt de 1-0. De langste speler van Klundert schiet de bal bekeken en laat onze Dennis kansloos. Later vraag ik mijn eigen nog af of Klundert speelminuten geeft qua lengte, daar deze speler niet gewisseld wordt, maar dit blijkt niet te kloppen, want ook de handige kleine rechteraanvaller krijgt weinig wisselbeurten, kortom Klundert gaat met de volle 100% voor de winst en laat z’n sterkste spelers spelen, misschien vandaar dat een gefrustreerde ouder het nodig vindt onze spelers enkels maar onder handen te nemen. Met deze zegswijze bevestigd deze “supporter” dat men er hier vocaal en verbaal ook wat van kan. Zoals gezegd een sterk Rood Wit de eerste helft. Maar paal, onderkant lat en een sterke actie van de keeper staan een doelpunt in de weg. De 2e helft is meer opgaand en iets wat ongelukkig wordt onze achterstand verdubbeld. We blijven aandringen maar zijn zeker niet meer zo dominant als de 1e helft. De Klundertse formatie zocht in de thuiswedstrijd al het randje op, nu wordt hier zeker een aantal keer overheen gegaan, iets wat door ons wordt aangeven, maar ook de scheidrechter lijkt zijn favoriete kleuren te hebben en maak gedurende de wedstrijd een paar rare beslissingen. Christian zorgt met een van richting veranderd schot voor de welverdiende eretreffer, maar helaas is de tijd de kort om nog een punt mee naar huis te nemen. Na het laatste fluitsignaal staan weer zonder punten, alleen deze keer geheel onverdiend. Onze jongens hebben goed gespeeld, zijn tot het einde doorgegaan om een punt of de punten mee naar huis te nemen. Geen geluk heeft hier aan meegewerkt, de scheids heeft ook al dan niet bewust zijn steentje bijgedragen, maar om daar het verlies op hem af te schuiven zou laf zijn. Het Klundertse team is zo goed als kampioen en gezien hun overwinningen en doelsaldo is dat terecht.
Door: Antoine Verlaar , 30-03-2015 00:00