07-03-2015 11:00 Rood-Wit E1 Zwaluwe E1G Nispen, Ko van 6-0

Zeker verdiend, maar misschien iets geflatteerd

Zaterdag 7 maart, genietend van het vroege voetbalvoorjaarszonnetje, beginnen we op het uitgeslapentijdstip van 10.45u aan de warming up. Mooie woorden trouwens voor woordspelletjes voetbalvoorjaarszonnetje en uitgeslapentijdstip. De zon schijnt maar spreekwoordelijk gezegd, maakt een Zwaluw nog geen zomer. Vandaag komen er bij ons meerdere Zwaluwen op bezoek. De vereniging die werd opgericht als Siveo en Zwaluwse Boys en die momenteel door het leven gaat als VV Zwaluwe is de tegenstander van vandaag. Het is voor ons een onbekende, in alle voorgaande seizoenen is er geen enkel duel tussen deze leeftijdsgenoten geweest. De aftrap is genomen en we starten best sterk, we proberen te voetballen en komen er met tijde opbouwend van achter goed uit. De tegenstander is voornamelijk gevaarlijk met de lange ballen van de keeper. Met zijn verre uittrap, bezorgt hij onze verdediging en keeper de nodige problemen. Het 1e wapenfeit van onze kant komt van Tim en hij raakt de paal. Niet veel later scoort Tim de 1-0, een niet al te hard schot beland met iets wat geluk achter de lijn. De volgende kans is weer voor Tim, maar hij weet het goede voorwerk van Milan niet af te ronden. Uit een aanval uit het boekje scoort Milan de 2-0. Hij komt zelf op en via Dylan en Tom krijgt hij de bal terug die hij keurig in de verre hoek binnenschiet. Het laatste gevaar in de 1e helft komt van Rick, via een 1-2 heeft hij zo goed als vrije doorgang richting de keeper, alleen hanteert scheidsrechter (opa) Ko de wet van onze legendarische clubscheids Pietje v/d Haas, mijn tijd is de tijd. Hiermee voorkomt Ko een grote kans op een goal van zijn kleinzoon, maar tegelijkertijd bevestigt hij hiermee dat de clubscheidsrechters bij Rood Wit meer waarde hechten aan sportief en correct gedrag, dan aan zoals in dit geval een doelkans van hun eigen club. Na de ranja volgt de aftap van de 2e helft en Zwaluwe geeft zich zeker niet gewonnen. De 3-0 valt voor hun figuurlijk maar zeker ook letterlijk ongelukkig, de bal wordt door de Zwaluwse verdediging zeer ongelukkig verwerkt, een verdediger probeert de bal weg te schieten, maar schiet deze via de buik v/d keeper achter de lijn. De keeper moet noodgedwongen gewisseld worden, maar kan later gelukkig als veldspeler de wedstrijd hervatten. Een gewisselde veldspeler neemt zijn positie in en koud in het veld krijgt deze knul de 4-0 te verwerken. Tom schiet de bal knap bij de 1e paal binnen. Waar deze verse keeper bij het schot van Tom wat knullig leek, heeft hij een schitterende reflex op een schot van Tim. Even later scoort Dylan op aangeven van Rick een geweldige goal, een die zo in het boekje kan als doelpunt v/d week. Milan scoort de laatste goal en brengt zo de einduitslag van 6-0 op het bord. Vandaag een prima prestatie van iedereen, ook zeker van de niet met naam genoemde spelers in het verslag. Een mooi resultaat tegen een tegenstander die zeker niet minder was als de vorige tegenstanders. Volgende week komt koploper Klundert op bezoek, een geduchte tegenstander, de ploeg heeft een 100% score en een riant doelsaldo. Laten we onze uiterste best doen om deze sneltrein even een stop te laten maken.
Door: Antoine Verlaar , 10-03-2015 00:00