28-02-2015 10:00 Virtus E2 Rood-Wit E1 1-1

De laatse koude zaterdag van februari

Deze zaterdag wederom een uitwedstrijd. We reizen af naar sportpark De Meeren in Zevenbergen. Tegenstander is Virtus E2, een tegenstander waar we de 1e bekerwedstrijd tegen gespeeld hebben, een wedstrijd die we ruim in ons voordeel wisten af te sluiten. Dus als eerste geven we aan de jongens aan, dat iedere wedstrijd er een op zich is en dat we vooral de tegenstander niet moeten onderschatten. Tijdens de warming up zijn onze jongens wel een beetje onder de indruk van de lange spits van de tegenstander, het lijkt een jonge versie van de topscoorder van de eredivisie Michiel Kramer. We trappen af op het mooie kunstgrasveld, maar met ijzig koude wind. Waar iedereen maar vooral Christian last van blijkt te hebben, vanwege de kou heeft hij spierpijn en vraagt om een extra wissel, met de coachjas van Maurice warmen we hem op. We proberen voetballend de goal te bereiken, maar zijn soms onzorgvuldig in de passing. Onze eerste kans is voor Milan, hij slalomt door de verdediging, maar wordt voordat hij oog in oog kan komen met de keeper van achter neergehaald. De toegekende vrije trap wordt door hemzelf prima genomen en het aluminium voorkomt een voorsprong. Waar we zelf niet weten te scoren, doet Virtus dat wel. Een lage voorzet gaat onder Dennis door en de vrij staande man bij de 2e paal tikt de bal simpel binnen. Even later flikt Milan het kunstje weer en wordt wederom onreglementair gestopt. Zijn vrije trap is nu minder genomen en treft helaas weer geen goal. Uit een mooi opgezette aanval scoort Tom via Rick en Tim de verdiende gelijkmaker. Kort hierna kunnen we naar binnen om ons op te warmen. Mama Sylvia heeft voor warme thee gezorgd en deze gaat er wel in bij de jongens. Opgewarmd beginnen we aan de 2e helft en gaan op zoek naar een 2e goal. We proberen druk te zetten en zoeken de aanval, maar het blijft opletten met de lange snelle spits, de Zevenbergse technische staf heeft vertrouwen in hem, want waar de trefzekere Michiel Kramer regelmatig genoegen moet nemen met een invalbeurt, krijgt de Zevenbergse spits het volle vertrouwen van zijn trainer. Gelukkig is hij niet helemaal scherp of speelt de kou hem ook parten want een aantal kansjes worden door hem niet benut. Tim maakt ook kennis met het kunstgras en weet nu ook te vertellen dat dit niet plezierig is. Zijn uitbraak wordt op dezelfde manier onschadelijk gemaakt als die van Milan, middels een overtreding van achter, de scheids kan niets anders doen, dan weer een vrije trap geven. Een vrije trap die door Tim zelf hoog wordt overgeschoten. We proberen nog om de 3 punten binnen te halen en zijn nog een keer heel dichtbij de overwinning. Een schot van Tim wordt van kortbij op miraculeuze door de uitstekende keeper van Virtus gestopt. Kort hierna volgt het laatste fluitsignaal en na de penalty's kunnen onze jongen onder de warme douche. 1 Punt gaat mee naar huis, met iets meer geluk hadden het er 3 kunnen zijn, maar bij een beetje meer pech hadden het er ook 0 kunnen zijn. De jongens kunnen volgende week er weer tegen aan, in een thuiswedstrijd tegen Zwaluwe.

Door: Antoine Verlaar , 02-03-2015 00:00