Rood-Wit E1

Datum Tijd Thuis Uit Scheidsrechter Einduitslag
21-02-2015 10:30 Cluzona E1 Rood-Wit E1 2-3

Het mag een keertje meezitten

Zaterdag 21 februari, eindelijk gaat er een wedstrijd door. Vanwege het slechte weer en gesteldheid van velden is er al een aantal weken geen wedstrijden meer gespeeld. Vrijdag is er nog een grote hoeveelheid neerslag gevallen en dat is te zien aan het speelveld. De tegenstander geeft aan om van veld 3 naar 2 te verhuizen. Zo staan we om 10.30u aan de aftrap van een nieuwe seizoenshelft. De tegenstander is Cluzona, een club die waarschijnlijk bekend is tot in het vissersdorp Volendam, want jaren na oprichting van deze vereniging is er daar een niet zo’n onsuccesvol Bandje Zonder Naam opgericht. Maar ik denk dat er van de hoofdrolspelers van vandaag niet veel bij zijn, die van BZN gehoord hebben. Cluzona is net zoals wij terug gezet uit de 1e klasse. Vanaf de aftrap zien we een gelijk opgaande wedstrijd. Ons 1e kansje is voor Christian, maar hij treft helaas geen goal. Na een moment van onoplettendheid wordt de 1e kans voor Cluzona wel verzilverd en staan we met 1-0 achter. Hiermee verdwijnt de brilstand van het scorebord. Niet veel later verdubbelen de jongens uit Wouw hun score. Gelukkig zijn de Rood Witjes niet te veel van slag door deze achterstand en blijven hun kopjes overeind. We gaan op zoek naar de aansluitingstreffer en deze valt niet veel later. Uit een assist van Dylan scoort Tim iets wat gelukkig de 1-2. Kort daarna maakt Dylan de gelijkmaker. Zijn indraaiende corner wordt door de keeper niet goed verwerkt en belandt tegen de touwen. De achterstand is nog voor de rust gelijk getrokken. Na de drinkpauze een gelijk opgaand spelbeeld van 2 gelijkwaardige ploegen. Toch weten we op voorsprong te komen. Tim weet een (na een lichte overtreding) toegekende vrije trap, slim binnen te schieten bij de 1e paal. 2-3 op het scorebord, maar we zijn er nog niet, de wit-blauwe formatie geeft zich nog niet gewonnen. En gelukkig heeft de tegenstander een aantal keren het vizier niet op scherp staan, want de meeste schoten gaan langs de goal. We komen er zelf ook nog een keer gevaarlijk uit en Christian wordt onregelmatig gestopt. De toegekende vrije trap wordt helaas niet verzilverd. Er is nog een hachelijk moment voor onze goal. De prima spelende Miko schiet over de bal en gelukkig staat Dennis achter hem om de bal op te rapen. Het heeft geen goal tot gevolg en beide spelers kunnen er om lachen. Even later lachen we allemaal, althans de spelers en toeschouwers met een Rood Wit hart, als de prima leidende scheidsrechter voor het laatste fluit. De puntjes zijn binnen, onze jongens hebben hun stinkende best gedaan en een 2-0 achterstand omgezet in winst. Waar het de 1e seizoenshelft vaak tegen zat, zat het nu een keer mee, maar gezien het spelbeeld en kansenspiegeling was puntendeling op zijn plaats geweest. Volgende week een uitwedstrijd tegen Virtus, gezien hun 1e wedstrijduitslag wordt dit zeker weer geen appeltje eitje wedstrijd en zullen we er met z’n allen weer vol voor moeten gaan.
Door: Antoine Verlaar , 24-02-2015 00:00

RKSV Rood-Wit W - Sportpark De Gagelrijzen, Emmastraat 84-86, 4711 AV St. Willebrord - Tel. +31165384307

Banknummer NL28RABO0148617034 - KVKnummer 40280063 - BTWnummer  NL002595072B01