13-12-2014 11:00 Rood-Wit E1 Moerse Boys E1 Wagtmans, Jack 8-3

Knappe overwinning

Zaterdag 13 december vandaag komen de Moerse Boys op bezoek voor de laatste wedstrijd van deze competitie. Deze ploeg bezet de laatste plaats op de ranglijst en ze moeten voor een grote stunt zorgen, willen ze ons voorbij gaan, maar de bal is rond en ze zullen gebrand zijn om hun laatste wedstrijd te winnen, tevens wist men ook het 1e onderlinge duel te winnen. Dus zeker geen appeltje eitje wedstrijd. Weer kunnen we niet met onze hele ploeg starten, Tim mag weer meespelen, maar nu moeten we onze onvermoeibare linksachter Miko missen. We starten dus 7 tegen 7. In het begin gaat het spel op en neer in een gelijk opgaande wedstrijd. De 1e echte kans is voor de Moer maar wordt door de oranjehemden op de paal geschoten. We zijn nu helemaal wakker en worden we iets sterker. We gaan we op zoek naar de openingstreffer. Deze komt er via Milan, met een mooi schot zorgt hij voor de 1-0. Kort hierna moet Dennis een aantal reddingen verrichten en weet hij met goed keeperswerk de voorsprong te behouden. Onze 2e bevrijdende goal wordt gemaakt uit een counter. Tim wordt de diepte ingestuurd en oog in oog met de keeper zorgt hij voor de 2-0. Deze voorsprong zorgt voor wat ontspanning en we beginnen beter te spelen. Tom scoort uit een mooi opgezette aanval via Tim en Zane de 3e goal. Even later is Tom weer doeltreffend. Een schot wordt schitterend maar waarschijnlijk ongelukkig gepareerd met de handen door een veldspeler, in de rebound is Tom er als de kippen bij en met zijn goal zorgt hij ervoor dat een penalty-discussie niet nodig is. Na deze 4-0, scoort Tom ook de 5-0. Milan scoort, op perfect aangeven van Christian, zijn 2e goal, Dylan zorgt hierbij met zijn loopactie voor de afleiding in de Klein Zundertse verdediging. Hierna scoort de Moer hun ere-treffer. Een schot van grote afstand verschalkt onze doelman. Tom is op stoom en scoort zijn 4e van de dag. Ondanks de ruime achterstand geeft de tegenstander zich niet gewonnen en scoren ze nog 2 tegendoelpunten, hierna bepaald Dylan de eindstand, uit een assist van Tim scoort hij de 8-3 en bekroont daarmee zijn goede spel en inzet. Is er verder nog wat te melden over deze wedstrijd? Jazeker, Tim raakte onschuldig het hoofd van een Moerse Boys speler, met pijn bij deze blond krullende verdediger tot gevolg, gelukkig bleek de schade mee te vallen en kon deze knul gewoon verder spelen en laten we hopen dat hij niet veel pijn en hinder meer heeft gehad van dit ongelukje. Misschien dat het verlies te veel zout was in de wonden van sommige van de Klein Zunderste aanhang, gelukkig dachten de trainers er anders over en pakten zij het sportief op. Door deze riante overwinning zijn we op de voorlaatste plaats geƫindigd, in een competitie waarin de Rood-Zwarte formatie uit Zundert de sterkste bleek en waar de overige teams aan elkaar gewaagd waren. Vanwege deze goede afsluiting van de competitie, worden de boys door de moeder van Dylan op een lekkere snack getrakteerd. Complimenten voor Christian, Zane, Milan, Rick, Tim, Tom, Dylan, Dennis en Miko. De jongens hebben een prima prestatie geleverd in deze 1e klasse.
Door: Antoine Verlaar , 16-12-2014 00:00