Rood-Wit E1

Datum Tijd Thuis Uit Scheidsrechter Einduitslag
08-11-2014 11:00 Rood-Wit E1 Zundert E1 Wagtmans, Jack 1-9

Afgedroogd voor de douche

Zaterdag 8 november tegen de klok van 10.30u, de zon schijnt, temperatuur is lekker (voor de tijd van het jaar), veld ligt er perfect bij. Kortom ingrediënten voor een mooie voetbalochtend. Vandaag komt koploper Zundert op bezoek. Deze ploeg staat ongeslagen bovenaan en een kampioenschap kan de bloemencorso formatie bijna niet meer ontgaan. De uitwedstrijd werd kansloos verloren dus we weten dat dit een sterke degelijke ploeg, we gaan proberen om voor een stunt te zorgen en een puntje af te snoepen. Vanwege een blessure is er vooraf een scheidrechters wisseling. Jack Wagtmans neemt de fluit over en hij fluit om 11.00u voor de aftrap van deze wedstrijd. Onze jongens weten vast niet dat hij ooit deel uit maakte van het legendarische Rood Wit wat in de jaren tachtig op het hoogste niveau van het amateurvoetbal acteerde. Een speler die nooit verzaakte, een instelling die we vandaag ook zullen moeten hebben. We starten goed en fel. Toch komt Zundert vrij snel op voorsprong. Een niet onhoudbare bal wordt ingeschoten en valt ongelukkig via Miko achter Dennis. We zijn allemaal een beetje van slag, want niet veel later een 2e kans voor Zundert, gelukkig wordt deze niet verzilverd. Hierna komen we een beetje terug in de wedstrijd. Milan begint aan een rush en vanaf eigen helft passeert hij een paar Zundertse spelers en zijn schot mist maar net het doel. Even later weer een aanval, Tom schiet op goal en in de rebound is Milan opnieuw ongelukkig. Ook een schot van Dylan gaat net voor langs. Zundert neemt na dit Willebrordse offensief het heft weer in handen. De laatste fase in de 1e helft verdubbelen ze zelfs hun score. In de rust geven we aan dat ieder z’n tegenstander beter in de gaten moet houden en dat we onze kopjes niet moeten laten hangen, want anders kunnen het nog een lange lastige 25 minuten worden. En dat worden het ook, bijna elke keer dat we niet op staan te letten en iemand zijn man laat lopen of verzaakt, is de ploeg uit Zundert effectief, onze fouten worden genadeloos afgestraft. We komen zelf ook nog wel aan aanvallen toe, zijn zelfs een paar keer dreigend, maar in verhouding zijn dit maar speldenprikjes. Rick scoort gelukkig nog wel onze ere-treffer. Na afloop staat er een uitslag op het scorebord, die er niet om liegt 1-9. In deze wedstrijd hebben we bijna net zo veel doelpunten geïncasseerd als in alle voorgaande samen en dat zegt genoeg. De ploeg uit Zundert is een maatje te groot. Willen we het deze ploeg lastig maken, dan moeten we er met z’n alle de volle 50 minuten keihard voor werken en dan moeten we niet bij de minste tegenslag denken dat het toch niet meer lukt. Laten we deze wedstrijd snel vergeten en deze ploeg feliciteren met hun verdiende overwinning en hun aanstaande kampioenschap. Volgend weekend wederom een Zundertse ploeg die naar het Heike komt. Dit keer zal het Klein Zundertse Moerse Boys de tegenstander zijn. Hoewel het vlaggenschip van deze vereniging al jaren op een hoger podium acteert als het onze, moeten er voor ons toch kansen zijn tegen deze ploeg. De uitwedstrijd ging weliswaar verloren maar hadden we meer verdiend, dus we hebben wat recht te zetten. Inzet zal zijn de laatste plaats, een verliespartij betekent zeker de laatste plaats. Maar laten we ervoor zorgen dat het zover niet komt en we gaan strijden voor de punten en de eer….
Door: Antoine Verlaar , 11-11-2014 00:00

RKSV Rood-Wit W - Sportpark De Gagelrijzen, Emmastraat 84-86, 4711 AV St. Willebrord - Tel. +31165384307

Banknummer NL28RABO0148617034 - KVKnummer 40280063 - BTWnummer  NL002595072B01