01-11-2014 10:15 Hoeven E1 Rood-Wit E1 1-2

Eindelijk loon naar werken

1 November op deze zonnige zaterdag beginnen de returnwedstrijden. We hoeven voor deze uitwedstrijd niet extreem vroeg uit bed en ook de reisafstand is te klein om Henk Knobbel te bellen voor een ritje. Met eigen vervoer vertrekken we richting de bult om een paar kilometer verder onze auto’s te parkeren bij sportpark Achter ‘t Hof in Hoeven. De 1e helft van de competitie hebben we afgesloten als hekkensluiter, maar zijn we helemaal zoek gespeeld? Nee zeker niet, het doelsaldo geeft een prima afspiegeling hiervan, 3 van de 4 wedstrijden werden slechts met 1 doelpunt verschil verloren. Zo ook de thuiswedstrijd tegen de tegenstander van vandaag. Kortom er zijn mogelijkheden, maar in voorgaande wedstrijden was het geluk niet echt aan onze kant, zou het vandaag dan eindelijk eens keer mee zitten en lukken om punten mee te nemen naar ‘t Heike? We kleden ons om in een kleedkamer waarin vermoedelijk ook nog enkele overgrootvaders van onze spelers zich hebben voorbereid voor deze derby. In tegenstelling tot de kleedkamer is het veld splinternieuw en kunnen we aan de warming up beginnen op het mooie kunstgrasveld. We beginnen best goed en krijgen een 1e mogelijkheid via een goeie actie van Christian. Om aanval van Hoeven te stoppen moeten we een corner toe staan, uit deze corner valt het 1e doelpunt. De voorzet wordt door Dennis verkeert ingeschat en verbouwereerd slaat hij de bal in eigen goal. Een foutje kan gebeuren alleen is een fout van een keeper vaak een doelpunt. Het eerste deel van deze competitie was bijna foutloos en wist hij met prima keeperswerk juist doelpunten voorkomen, dus wederom pech. Na wat op en neer voetbal, onderschept Milan de bal en gaat op avontuur, met zijn snelheid en fysiek komt hij een heel eind, zijn actie bekroond hij met een goal, de verdiende gelijkmaker. De tegenstander is hierdoor wat van slag en onze jongens zien dat ze door moeten pakken. Tom ziet zijn schot op de paal belanden in de rebound schiet Dylan onfortuinlijk net over. We zijn op dit moment sterker en het zou mooi zijn om met een voorsprong aan de ranja te gaan. Een corner wordt door de verdediging van Hoeven onder druk half weggewerkt. Een volgende aanval zit er niet in, de 25 minuten zijn de klok gepasseerd, dus tijd voor het rustsignaal. De 2e helft hebben als zo vaak gelijk slordig balverlies, dit keer gelukkig zonder gevolgen. We zijn weer wakker en herpakken ons eigen goed. We zoeken weer de aanval en het doel van Hoeven lijkt even op een schiettent, maar de inzetten van Dylan, Tom en Rick worden door de paal, lat en een uitstekende keeper gepareerd. In een uiterste krachtinspanning pareert Zane een aanval van Hoeven. Een counter van Rood wit, een uit het boekje wordt via Rick, Dylan en Tom omgezet in voorsprong. Hierna gaat Hoeven op zoek naar de gelijkmaker en ze worden gevaarlijker, steeds vaker wordt de verdediging op de proef gesteld. Miko, Zane, Milan en keeper Dennis hebben hun handen vol. Het eindsignaal en daarmee onze eerste punten komen dichter bij. Maar de Hoevense formatie blijft strijden voor puntendeling. De scheidsrechter is beduusd van de strijdlust en is een beetje van slag. Een duidelijke corner, wordt als doeltrap aan de thuispartij geven en het horloge lijkt geen Duracell baterijen te hebben, de laatste minuten van de 2e helft lopen aanzienlijk langzamer dan die v/d 1e. Maar na een bijtrek van 15 minuten, althans zo leken de laatste 3 en halve minuut blessuretijd, wordt er gefloten voor het einde. Eindelijk een overwinning. Puntendeling zou de minimale krachtsverschillen tussen beiden ploegen het best hebben weergegeven, iets wat de Hoevense aanhang zeker zal beamen. Maar deze overwinning is dik verdiend voor onze Rood Witjes, na tig wedstrijden hard gewerkt te hebben zonder resultaat en geluk, zit het eindelijk eens een keer mee, een prima prestatie. Als beloning voor hun inzet worden de boys door voetbalmoeders Bianca en Jeanine op frikadellen getrakteerd. Door deze punten hebben we de laatste plaats overgedragen aan Moerse Boys. Volgende wedstrijd is tegen koploper Zundert, deze sterke tegenstander heeft tot nu toe alle wedstrijden gewonnen en staat fier bovenaan. Laten we weer onze uiterste best doen en proberen te zorgen voor het eerste puntverlies voor de mannen uit het bloemencorso dorp. Succes boys ….
Door: Antoine Verlaar , 04-11-2014 00:00