18-10-2014 11:00 Rood-Wit E1 Unitas'30 E2 Nispen, Ko van 1-6

De beker kunnen we ook doorstrepen

Een bekerprogramma op deze lenteachtige zaterdagochtend. De voor ons niet geheel onbekende tegenstander Unitas E2 zal op bezoek komen. Een ploeg met een aantal spelers die we vorig seizoen zijn tegengekomen en een wedstrijd die zal bepalen, welke ploeg er door zal gaan naar de knock out fase van het bekertoernooi. Een serieuze teambespreking vooraf met het voor de grote veldspelers bekende bord erbij. Leuk en positief is dat de spelers zelf ook een idee en mening hebben hoe we deze wedstrijd in ons voordeel af kunnen sluiten. Zo scherp als we in de kleedkamer zijn, zo ongeïnspireerd gaat de warming up. Hoe gaat het deze keer verlopen? We beginnen best goed aan de wedstrijd. Maar een v/d eerste echte aanvallen van Unitas moet worden afgestopt met een overtreding. De toegekende vrije trap wordt door een fysiek sterke speler van Unitas achter Dennis gerost. Dus beginnen we alweer met een achterstand, maar onze jongens laten hun kopjes weer niet hangen en al snel scoort Tom de verdiende gelijkmaker uit een assist van Milan. Hierna golft het spel op een neer. Unitas beschikt over een aantal fysiek sterke spelers en de kleiner uitgevallen formaten beschikken over een aardige techniek. Onze spelers doen hun uiterste best en blijken in deze fase een gelijkwaardige tegenstander te zijn. We hebben pech na een mooi opgezette aanval, schiet Dylan op de binnenkant van de paal en via de andere paal kan de keeper de bal oprapen, het lijkt wel een moment van Stanley Menzo in z’n Ajaxtijd. Even later valt uit een corner van Unitas een doelpunt, we krijgen de bal niet goed weggewerkt en deze belandt voor de voeten van een Unitasspeler die de bal van dichtbij binnenschiet. Waar een gelijkspel als ruststand verdiend zou zijn geweest gaan we met een achterstand de rust in. Ik weet niet wat er in de dorstlesser van onze jongens zat, maar na de rust zijn we op een paar spelers na, het helemaal kwijt. Vanaf de aftrap verspelen we slordig de bal en vergroot Unitas de voorsprong. De hieruit volgende aftrap zijn we weer gelijk de bal kwijt. Hierna gaat snel. Een paar spelers proberen een afgang te voorkomen en een goal te forceren, maar dat wil niet lukken, meerdere spelers kunnen het niet meer kunnen belopen en laten hun kopje nu wel hangen en dan loopt de tegenstander uit naar een 6-1 winst. Enerzijds iets wat geflatteerd, maar anderzijds een verdiende winst voor de ploeg uit De Leur, een tegenstander die iets beter en sterker was, maar die we met een andere instelling het een stuk moeilijker hadden kunnen en moeten maken. Volgend weekend geen wedstrijd hopelijk dat deze rustperiode in ons voordeel werkt, zodat we er in de returnwedstrijden weer vol voor kunnen gaan.
Door: Antoine Verlaar , 20-10-2014 00:00