Rood-Wit E1

Datum Tijd Thuis Uit Scheidsrechter Einduitslag
11-10-2014 08:45 Moerse Boys E1 Rood-Wit E1 2-1

Weer te weinig gekeregen

Voor 8.00 uur verzamelen een belachelijk vroeg tijdstip, maar je hebt zo wel een lekkere lange zaterdag. Vroeg rijden we in de ochtendnevel richting Klein Zundert, de plaatselijke Moerse Boys zal onze tegenstander zijn. Een ploeg die op basis van doelsaldo momenteel de rode lantaarndrager is in de competitie. Zelf staan we hier net boven met hetzelfde record puntenaantal van nul. Tijd om daar eens verandering in te brengen. Na de warming up een kleine speech en het is duidelijk dat de boys weten wat hun te doen staat. We starten dan ook erg sterk met Rick als aanjager. De rest van het team start ook alert en fel we zijn het eerste gedeelte de bovenliggende partij. De 1e kans is dan ook voor Rood Wit, maar Rick ziet zijn schot gepareerd worden door de keeper. Even later is Dylan op aangeven van Rick dicht bij een goal, maar weer net niet. Met een goeie loopactie en een perfecte sliding weet Milan een van de spaarzame uitbraken van Moerse Boys af te stoppen. We blijven drukken en hebben via Tom, Dylan en Rick nog enkele kansen maar de bal wil er gewoon niet in. En waar bij ons de goal maar niet wil vallen is de tegenstander wel effectief, de eerste echte kans wordt door de oranjehemden tegen de touwen gewerkt. Wat een tegenvaller, gelukkig blijven de Rood Wit kopjes omhoog en voetballen we op dezelfde voet verder, de jongens houden vertrouwen en geloven in een goede afloop. Gelukkig laat de gelijkmaker dan ook niet lang op zich wachten, Milan komt sterk op en bedient Tom, deze schiet beheerst de verdiende gelijkmaker binnen. Rust ranja en opladen voor de 2e helft. De 2e helft beginnen we onrustiger, we lijden een aantal keren stom balverlies en hierdoor wordt de tegenstander dreigender en gevaarlijker als de 1e helft. Inmiddels heeft Rick geblesseerd het veld verlaten en omdat er grote ruimtes ontstaan en gaten vallen moeten Milan en Christian meters maken om de gaten te dichten. Alleen gaat dit steeds moeilijker, doordat we zelf ver naar voren spelen en op jacht zijn naar de 3 punten, komen Zane en Miko een aantal keer tegen een overtal van spelers te staan en moeten ook zij tot het uiterste gaan. De Moer gokt op de counter en is een paar keer dicht bij een goal, maar gelukkig hebben we met Dennis een prima sluitpost en weet hij met perfect keeperwerk een goal te voorkomen. De ploegen zijn nu aan elkaar gewaagd en er wordt op het scherpst van de snede gespeeld. In navolging van de tactische wissel van Louis van Gaal met Krul en Cillessen aflopen WK, probeert de trainer / coach van Moerse Boys ook een tactisch hoogstandje, op het moment dat de bal over de middellijn wordt geschoten brengt hij een aanvaller in en haalt er een verdediger uit, dat een speler pas het veld in mag als de ander buiten de lijn is wordt hierbij over het hoofd gezien. Gelukkig geeft deze actie geen goal tot gevolgen. Met nog een paar minuten te spelen lijken de punten gedeeld te worden. Moerse Boys krijgt nog een corner, en ja dan valt ie, je kunt het geen mooie goal noemen, terecht kun je hem evenmin noemen, een frommelgoal, een lucky waarschijnlijk wel, maar hoe je hem ook noemt hij zit erin en hij telt en hij valt op een erg k... moment zo vlak voor tijd. Geven we ons eigen gewonnen? Nee is het antwoord, Milan die vandaag sterk speelt gaat nog een keer in de aanval en er moet een overtreding aan te pas komen om hem te stoppen. De terecht gekregen vrije trap ligt goed voor onze linksbenige Tom. Tom ziet zijn inzet in de muur belanden die wel erg dicht op de bal staat. Na deze vrije trap wordt er gefloten voor het einde. Weer geen punten, weer onverdiend, dus erg jammer, maar wel een ploeg die keihard geknokt heeft en die hun best gedaan hebben en de kopjes niet hebben laten hangen en dat is klasse. Door deze uitslag ruilen we van plaats met Moerse Boys en staan wij dus puntloos onderaan. Halloween komt eraan en het degradatiespook hangt boven ons hoofd, maar met deze inzet, motivatie en een beetje meer geluk moeten er in de returnwedstrijden wel punten te halen zijn. Volgende week een bekerwedstrijd tegen het sterke Unitas'30, een wedstrijd die zal bepalen welke van deze 2 teams door zal gaan naar de knock out fase van het bekertoernooi. Heel veel Succes!
Door: Antoine Verlaar , 12-10-2014 00:00

RKSV Rood-Wit W - Sportpark De Gagelrijzen, Emmastraat 84-86, 4711 AV St. Willebrord - Tel. +31165384307

Banknummer NL28RABO0148617034 - KVKnummer 40280063 - BTWnummer  NL002595072B01