Rood-Wit E1

Datum Tijd Thuis Uit Scheidsrechter Einduitslag
27-09-2014 10:15 Zundert E1 Rood-Wit E1 3-0

Terechte nederlaag

Deze zaterdag verzamelen we voor een uitwedstrijd naar en tegen Zundert. Een ploeg die na 2 speelronde bovenaan staat, maar die door terugtrekken van BSC inmiddels een paar plaatsen is gezakt. Punten en doelsaldo vergaard uit deze wedstrijd tellen niet meer mee. Ondanks dat we nog geen punt hebben gehaald is het voor ons nog niet verontrustend. Met ons nieuwe team werden we deze competitie geen enkele wedstrijd kansloos weggespeeld en hadden een paar punten terecht geweest. Rick was vandaag weer van de partij en zo konden we buiten Tim over alle spelers beschikken. Toen we de scheids het veld zagen betreden keken we wel een beetje raar op, zou een reservespeler van onze tegenstander deze wedstrijd fluiten, maar het bleek te gaan om een klein uitgevallen Bjorn Kuipers, die zoals na afloop bleek prima in staat was om een wedstrijd correct te leiden. Voor de aftrap nog even aan de jongens aangegeven dat een punt of punten wel welkom zijn voor de voortgang van de competitie. We trappen af en ons balbezit is van zeer korte duur, het is Zundert wat het initiatief neemt en de ploeg laat de bal rond gaan. Bij ons is het eigenlijk maar een rommeltje de meeste spelers lopen uit positie en geven de tegenstander te veel ruimte. Bij het spaarzame balbezit wat we hebben is onze ploeg vandaag te onrustig, de bal wordt te vaak blindelings naar voren gerost of in een simpel duel weer verloren. De kansen en balbezit zijn dan ook voor Zundert. Het aluminium behoed ons een aantal keer van een tegengoal en Dennis keeperskwaliteiten worden regelmatig getest. Hij blijkt zowel op trimschoenen als op voetbalschoenen een prima sluitpost te zijn. Gevaarlijk worden we voor rust niet een keer. Tom, Dylan, Christian en Milan, hebben te maken met een sterke verdediging. Achterin hebben onze verdedigers Zane, Rick en Miko hun handen vol aan de Zundertse aanvallers. Zundert speel gewoon sterk en schuift met een heel team van voor naar achter. Een tegengoal voor rust is dan ook niet te voorkomen, met een 1-0 achterstand gaan we de kleedkamer in voor de rust. In deze rust een kleine donderspeech, welke heel even effect lijkt te hebben, we proberen wat meer te voetballen en creëren zelfs een paar kleine kansjes. Uit een van deze spaarzame kansen krijgen we een corner, typerend voor deze wedstrijd is het dat niet Rood Wit maar Zundert scoort uit deze corner, met een perfect uitgevoerde counter verdubbelen ze hun voorsprong. Met dit 2e doelpunt is ons verzet grotendeels gebroken. Er wordt slecht gedekt en teveel ruimtes weggegeven. Zundert scoort een reglementaire goal welke door de scheids wordt afgekeurd omdat onze keeper de bal in het gezicht krijgt, een uiterst sportieve beslissing. Even later scoort Zundert alsnog hun 3e goal en brengen hiermee de einduitslag op het scorebord en hun verdiende 3 punten. Waar ik de vorige 2 verslagen sprak ik over meer verdiend en niet gekregen, had ik dat deze keer weer kunnen doen, maar dan doelend op tegendoelpunten, met een slechte dag van onze keeper en minder geluk had er een grotere nederlaag op het scorebord kunnen staan. Na afloop is er een traktatie van Zane voor z’n verjaardag en moet Christian één van onze beste veldspelers van vandaag, zich snellen naar Hoeven om onze D2 aan te vullen en speelt zo zijn eerste wedstrijd op het grote veld. Buiten dat er vandaag dus weer geen punten zijn gepakt, was het spel, motivatie en inzet gewoon slecht, we weten allemaal dat we beter kunnen, hierbij moet wel gezegd worden dat de tegenstander van vandaag ook de sterkste was tot nu toe. Door het terugtrekken van BSC hebben we volgend weekend geen competitieprogramma, zo kan er eerst een aantal keren scherp getraind worden en kun we de eerstvolgende wedstrijd er weer gedreven, fanatiek en vol energie tegen aan.
Door: Antoine Verlaar , 28-09-2014 00:00

RKSV Rood-Wit W - Sportpark De Gagelrijzen, Emmastraat 84-86, 4711 AV St. Willebrord - Tel. +31165384307

Banknummer NL28RABO0148617034 - KVKnummer 40280063 - BTWnummer  NL002595072B01