06-09-2014 09:00 Virtus E2 Rood-Wit E1 0-4

1e Bekerwedstrijd

We trainen en spelen inmiddels alweer een paar weken met het nieuwe team. Na een geslaagd gemeentelijktoernooi bij Sprundel, de beker voor 1e plaats ging immers mee naar St Willebrord en staat momenteel te pronken op de schouw van een van onze trouwe supporters", speelde we vervolgens een sterke vriendschappelijke wedstrijd tegen Boeimeer en wisten ook deze in ons voordeel af te sluiten. Vandaag vroeg verzamelen voor de 1e bekerwedstrijd uit tegen Virtus E2. Een ploeg die ruim verloren had van Unitas. Maar zoals bekend heeft men op de Leur een iets grotere vijver om uit te vissen, en hoeft deze uitslag helemaal niets te vertellen over de kwaliteit de tegenstander van vandaag. Nadat we vriendelijk zijn ontvangen en ons tenue hebben aangetrokken beginnen we aan de warming up op een mooi kunstgrasveld speelformaat E. De meeste jongens v/d tegenstander zijn volgends de leider 1e jaars, als is er een bij die wel erg opvalt door zijn lengte, dat Heikes volk niet groot is, word later deze middag weer eens bevestigt bij een wedstrijd van onze C2 zie ik spelers die kleiner zijn. De wedstrijd zelf blijkt een treffen tussen 2 gelijkwaardige teams, Rood Wit zoekt in 1e instantie de aanval maar het is Virtus wat de eerste echte kans net naast ziet gaan. Onze tegenstoot komt via een voorzet van Christian en een kopbal van Tim. De eerste goal valt uit een corner. De corner wordt kort genomen en via Dylan, Tim en Rick weet Milan mooi te scoren. Hierna gaat het spel op een neer en kunnen er goals aan beide kanten vallen, maar beide keepers gunnen de toeschouwers geen goals meer voor de rust. De 2e helft hetzelfde spelbeeld, over en weer voetbal, Virtus maakt bijna de gelijkmaker maar Dennis weet de bal op de lijn te stoppen. Hierna scoort Milan na een mooie solo zijn tweede en verdubbelt daarmee onze voorsprong. De tegenstander geeft zich niet gewonnen en het spel blijft op en neer gaan. We krijgen nog een knappe goal van Tim en Dylan zorgt ervoor dat de 4e goal in het netje ligt. Met de eindstand van 0-4 wordt er door de goed leidende(jeugd)scheids afgefloten. Een knappe overwinning tegen deze gelijkwaardige tegenstander. Complimenten voor Zane, Rick, Milan Tim, Christian en Tom en speciaal voor de nieuwe jongens, Dennis die perfect de nul heeft gehouden, Dylan die zowel aanvallend als verdedigend keihard zijn best gedaan en Miko die heeft laten zien dat moe worden voor hem geen optie is. Volgende week misschien een nog sterkere tegenstander, de 1e competitiewedstrijd is stegen Alliance. We gaan d'r voor Boys.
Door: Antoine Verlaar , 06-09-2014 00:00