Rood-Wit W E1

15-04-2014 18:30 VVC'68 E1 Rood-Wit W E1 1-2

Duel op het scherpst van de snede

VVC'68 bleek een lastigere tegenstander dan de 12-1 thuisoverwinning deed vermoeden. Beide teams begonnen fel aan de wedstrijd waar onze Rood-Witjes al snel het initiatief in pakten. Opvallend waren de kleine goals die toch echt een stuk kleiner waren dan de goals die standaard gebruikt worden bij andere verenigingen. Scoren word dan vanzelf ook lastiger en als dan ook nog een scheidsrechter wel erg opvallend in het thuisvoordeel gaat fluiten word het dus een erg lastig duel. Toch wil ik de jongens van VVC'68 niet tekort doen want ze hebben flink tegenstand geboden en goed gevoetbald. Wel vond ik onze jongens de betere ploeg. Al vroeg in de wedstrijd kregen we een paar grote kansen. Daan kopte net over, Stan schoot van afstand net over, Sonny Heeren strandde op de keeper en ook Marciano kon het net niet vinden. Tino (net binnen de lijnen) ontpopte zich als gouden wissel, met een prachtige kapbeweging en een dito steekbal op Sonny gaf hij de assist voor de 0-1, die door Sonny uitstekend werd afgerond. Achterin zat de boel goed op slot en heerste Stan. Menig aanval werd door Stan onschadelijk gemaakt en kwam de bal via de zijkanten dan stonden Cas, Mika en Justin hun mannetje. Na rust nam Rood-Wit weer het initiatief, wat weer tot kansen leidde voor Sonny H, Marciano, Daan en Sonny P. die alleen voor de keeper van VVC'68 opdook. Gelukkig maakte Daan uitstekend de 0-2. Goed samenspel stond aan de basis van dit doelpunt. Ook Tino was nog twee keer dicht bij een goal, maar de marge helaas 2. Aan de andere kant moest Stan Wessel te hulp schieten door een bal van de lijn te koppen. Wessel was voor het eerst geklopt want hij was verder een rots in de branding. Cas stoomde als vanouds menigmaal op over de linkerflank en zorgde met zijn voorzetten voor gevaar. Dieptepunt was wel een overtreding (niet bewust maar wel een overtreding) op Marciano waar onze 'vriend' weer eens niet voor floot. Marciano bleef geblesseerd met pijn op het veld liggen. Daar waar de scheidrechter voor een schouderduw al floot (alleen tegen Rood-Wit) laat hij een grove overtreding onbestraft. Ook de 1-2 was een mooi voorbeeld van deze man zijn partijdigheid. Een duidelijke handsbal liet hij onbestraft met een doelpunt tot gevolg. Ook gaf hij in de slotfase een onterechte vrije trap aan VVC'68. Gelukkig schoot hun speler de bal over en bleef het 1-2. VVC'68 bood goed tegenstand en liet zien heus wel goed te kunnen ballen, daar hebben ze echt geen hulp van een scheidsrechter voor nodig. Een beetje in het voordeel van je club fluiten kan ik me best voorstellen maar overdrijven is ook een vak. Maar gelukkig gingen de punten wel mee naar St.Willebrord.
Door: Chris Martens , 15-04-2014 00:00